Bytte og retur


 

Fremgangsmåte:

Ring oss på 47 25 24 89 og be om at hele ordren slettes. Dersom en kundebehandler bekrefter at ordren er slettet, da har du angret.

For din egen del kan det være
lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14
dager.

Etter at pakken er pakket/sendt:

1. Ta kontakt med vår kundeservice: [email protected]
Du vil motta en «Returbekreftelse» på mail som bekrefter at kjøpet/varen er innenfor kriteriene for retur/angrerett, skriv ut denne bekreftelsen og legg den i pakken som skal returneres.  

2. Lever returvaren inn på ditt nærmeste postkontor så fort som mulig, etter at du har mottatt bekreftelse fra oss. Betal returporto og returner pakken til oss med vedlagt «Returbekreftelse»

Når vi har mottatt og behandlet returen/angrepakken din, vil ditt tilgodehavende (dine penger/reservasjon på kort) bli overført tilbake til din konto. Normalt tar dette 3-4 dager etter at vi har registrert varen hos oss.

3. Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 30 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

4. Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

5. Varer som forblir uavhentet, og som automatisk går i retur, er ikke å regne som en aktiv returhåndtering. Kommer pakken i retur som uavhentet pakke vil gebyr bli belastet i henhold til gjeldende satser. Dette er for tiden  490.-.

Retur/Bytte av klær:

Plastinnpakning skal være forsiktig åpnet slik at plagget kan brettes og puttes tilbake slik du mottok det. Husk at innpakningen er en del av varen du har kjøpt. Produktet kan prøves på for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes. Klær som sendes i retur eller skal byttes skal ikke bære preg av å ha blitt brukt. Det være seg lukt eller å være møkkete. Merke-lapp/er skal ikke være brutt
eller fjernet fra produktet.

Ved å følge disse punktene, vil det hele gå raskere og mer effektivt for begge parter, iht. Angrerettloven. Det oppfordres til at returvaren sendes som pakkepost, slik at du ved å sjekke Posten sine sider, har full oversikt over hvor ditt produkt befinner seg i postens system frem til det ankommer oss.

Når varene skal returneres skal de sendes tilbake til vårt lager sammen med utfylt returskjema.